Deweloperzy ciągle stosują kruczki
Kupujący mieszkania wciąż narażeni są na pułapki prawne. Deweloperzy samowolnie podnoszą ceny, ociągają się z usuwaniem usterek, a mieszkania przedstawiane w reklamach mają niewiele wspólnego z tymi, które są sprzedawane
Skończyły się dobre czasy dla deweloperów. W dużych miastach nie ma już tak wielu chętnych na kupno nowych mieszkań. Deweloperzy powinni więc ostro walczyć o klientów i dbać o dobrą markę. Tymczasem z zebranych przez „Rz” informacji wynika, że nadal nie jest różowo. Wciąż wielu stosuje rozmaite kruczki prawne, z tą jedną wszak różnicą, że do starych dołączyły nowe.
Nierzetelne reklamy
W Warszawie niektórzy deweloperzy zaczęli w reklamach podawać ceny netto, czyli bez VAT. Dzięki temu ich lokale wydają się tańsze od oferty konkurencji, która podaje ceny brutto (z doliczonym VAT, którego stawka obecnie wynosi 7 proc.). Oznacza to, że np. w wypadku ceny 1 mkw. wynoszącej netto 6 tys. zł cena brutto jest o 420 zł wyższa. Tymczasem ustawa o cenach przewiduje, że w publikowanej cenie trzeba uwzględnić podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy (np. w wypadku paliw), jeśli na podstawie przepisów sprzedaż taka podlega obciążeniu tymi daninami. Wobec tego sprzedawca powinien w swoich ofertach przedstawiać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta