Turystów stać na więcej
Na wycieczki typu all inclusive Wydamy w tym roku ok. 2 mld zŁ. Na luksusowe wczasy decyduje się blisko połowa Polaków wybierających się za granicę
– Wyjazdy z pakietem all inclusive stanowią ok. 40 proc. naszej oferty. Ich popularność z każdym rokiem rośnie, podobnie jak apetyt Polaków na wypoczynek w coraz lepszych warunkach. Znajduje to też odzwierciedlenie w cenie, jaką nasi klienci są skłonni zapłacić. Dwa lata temu było to średnio ok. 1700 zł od osoby, w 2007 roku ok. 2400 zł. W tym roku przewidujemy dalszy wzrost – mówi „Rz” Grzegorz Baszczyński, prezes giełdowego biura podróży Rainbow Tours.
Z raportu przygotowanego przez Travelplanet.pl, notowanego na giełdzie największego pośrednika sprzedającego wycieczki, wynika, że odsetek osób wybierających imprezy z pakietem all inclusive wzrósł z 18 proc. w 2003 roku do 50 proc. w 2007 r. Ten segment rynku rośnie też w ujęciu wartościowym – z danych największych firm z branży wynika, że sprzedaż wycieczek typu all inclusive zwiększa się w tempie 80 proc. rocznie, a więc dwukrotnie szybciej niż cały rynek egzotycznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta