UEFA podzieli się tortem tylko z wybranymi
Firmy, które chcą wykorzystać symbolikę Mistrzostw Europy w piłce nożnej, muszą uzyskać zgodę organizatorów. Inaczej może je to słono kosztować
Mistrzostwa Europy to nie tylko wielkie przedsięwzięcie sportowe, ale też ogromny biznes marketingowo-reklamowy polegający na sprzedaży praw do transmisji meczów, produktów i gadżetów z symbolami imprezy.
Szczególne prawa do tej symboliki mają tzw. oficjalni sponsorzy, którzy zawarli z UEFA umowy na tzw. pakiety sponsorskie. Podczas piłkarskich mistrzostw świata w Niemczech międzynarodowe koncerny zapłaciły za to blisko 600 mln euro. Nic więc dziwnego, że UEFA strzeże tego tortu. Wpływy z całej imprezy mogą sięgnąć nawet 1 mld euro.
W zamian jednak sponsorzy bezwzględnie wymagają szczególnej ochrony, tak aby znak nie był używany przez nieuprawnionych, zwłaszcza konkurentów.
Przyjdzie kolej na nas– Teraz oczy UEFA zwrócone są na Austrię i Szwajcarię, gdzie za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta