Złomrex: z nową marką przeciw kryzysowi
Grupa kapitałowa Złomrex łączy sieć dystrybucji pod nową marką Cognor
Mobilizacja sił ma w trudnych czasach sprzyjać ekspansji Złomreksu w Europie Środkowej i Wschodniej. Połączone pod nowym znakiem spółki operujące od Gdańska przez Linz i Graz po Split i Sarajewo będą wkrótce sprzedawały milion ton stalowych wyrobów rocznie, co zapewni obroty na poziomie 2 mld zł. Taki wynik zakłada prezes i współtwórca potęgi stalowej grupy Przemysław Sztuczkowski.
Jego zdaniem nawet jeśli spowolnienie silnie uderzy w branżę stalową, Cognor będzie miał szansę obronić się, wykorzystując synergię i oszczędności, jakie da połączona sieć 50 oddziałów przetwarzających i sprzedających stal w dziewięciu krajach. Po III kwartałach tego roku grupa Złomrex ma przychody (wraz z obrotem złomem i wynikami hut) na poziomie 3,5 mld zł i ponad 102 mln zł zysku.