Nie stosuj tych praktyk, bo są nieuczciwe
Chcąc sprzedać produkt lub usługę, przedsiębiorcy stosują różne chwyty i sztuczki. Nie zdają sobie sprawy, że wiele z nich narusza prawo
Z badań OBOP wynika, aż 44 proc. z nas nie odróżnia, które informacje zawarte w reklamach są prawdziwe, a które nie. Korzystają z tego nierzetelni przedsiębiorcy, różnymi sposobami próbując przyciągną klienta.
Częste sztuczki
Sprzedawca reklamuje laptop „znacznie tańszy niż porównywalne w innych sklepach”. Jednak klient, który przyszedł go kupić, dowiaduje się, że takiego akurat nie ma. Obsługa proponuje podobny, lecz nieco droższy...Firma prowadząca sprzedaż wysyłkową poprzez telewizję oferuje odkurzacze po atrakcyjnej cenie. Klienci, którzy zamówią produkt przed upływem godziny, mają otrzymać zestaw noży kuchennych – za złotówkę. Tymczasem okazuje się, że także przy kupnie w normalnym trybie klient dostaje identyczny bonus.
Sklep z częściami samochodowymi posługuje się taką reklamą: „Jesteśmy oficjalnym dystrybutorem firmy X, lidera na rynku części”. Tymczasem to nieprawda. W firmie X nawet nie wiedzą o istnieniu takiego sklepu.Na witrynie sklepu spożywczego pojawia się anons, że placówka zostanie zlikwidowana, w związku z czym odbędzie się dwudniowa wyprzedaż towarów. Tydzień przerwy i sklep nadal działa.
Przedsiębiorco, nie stosuj takich sztuczek! Bo wystarczy, że klient zajrzy do ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta