Polska wódka nie podąży szlakiem whisky
Nie będzie promocji krajowej wódki. Producenci muszą zaciskać pasa z powodu kryzysu i wyższej akcyzy
Plany były ambitne. – Wprowadzając je w życie, chcieliśmy doprowadzić do wzmocnienia pozycji polskiej wódki za granicą, co przełożyłoby się na znaczny wzrost jej eksportu – mówi Leszek Wiwała, prezes stowarzyszenia Polski Przemysł Spirytusowy zrzeszającego większość producentów wódki w Polsce. Wiwała jest autorem „Strategii promocji polskiej wódki”. „Rz” pierwsza napisała o tym dokumencie we wrześniu 2008 r.
Strategia zakładała, że do 2012 r. sprzedaż zagraniczna polskiej wódki mogłaby się zwiększyć do 70 – 80 mln litrów rocznie. Byłaby więc niemal trzy razy większa niż w ubiegłym roku. To jednak nie koniec. Do 2020 r. eksport polskiej wódki miał się zwiększyć do 120 – 130 mln litrów, a w 2050 r. do 230 – 240 mln litrów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta