Coraz więcej skarg na lotnictwo
W zeszłym roku do Urzędu Lotnictwa Cywilnego wpłynęło ponad 1500 skarg na działalność linii lotniczych. To o ponad 330 więcej niż w roku 2007.
Najczęściej podróżni skarżyli się na odwołania rejsów – tego dotyczyło 816 skarg. W 2007 roku odszkodowania za anulowane loty domagały się 534 osoby. 142 podróżnych skarżyło się na opóźnienie lotu, a 78 na odmowę przyjęcia ich na pokład.
– Wzrost liczby skarg wynika ze wzrostu świadomości klientów linii lotniczych odnośnie ich prawa i ze wzrostu rynku – mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Jak jednak zaznacza, z roku na rok przewoźnicy są coraz bardziej zdyscyplinowani w reagowaniu na skargi. – Zdają sobie sprawę, że nie funkcjonują w próżni i muszą przestrzegać prawa – wyjaśnia.
ULC może nałożyć na przewoźników karę za nieprzestrzeganie praw pasażerów w wysokości od 200 do 4,8 tys. złotych.