Samorządowców szkolimy na zasadach ogólnych
Także przedszkolanki i urzędnicy państwowi muszą podnosić swoje kwalifikacje zawodowe. A ich pracodawcy muszą znaleźć na to pieniądze
Pracownicy niebędący nauczycielami publicznych placówek oświatowych, np. szkół, przedszkoli, należą do kadry samorządowej. Zasady podnoszenia przez nią kwalifikacji zawodowych określa ustawa o pracownikach samorządowych. 1 stycznia 2009 r. weszła w życie nowa ustawa z 21 listopada 2008 r. (DzU nr 223, poz. 1458). Nałożyła ona na nich obowiązek uczestniczenia w różnych formach podnoszenia wiedzy i kwalifikacji zawodowych (art. 29 ustawy). Dodatkowo wskazała, że w planach finansowych urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych, urzędów gmin i innych jednostek samorządowych muszą znaleźć się pieniądze na podnoszenie wiedzy i kwalifikacji pracowników.
Urzędnicy do książek
Wymóg podnoszenia kwalifikacji zawodowych nie ominął też pracowników urzędów państwowych, muszą ciągle rozwijać wiedzę zawodową (art. 17 ustawy z 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, tekst jedn. DzU z 2001 r. nr 86, poz. 953 ze zm.). Kierownik urzędu ma natomiast zapewnić takiemu pracownikowi właściwe warunki do wykonywania obowiązków, w tym też przy podnoszeniu przez niego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta