Nie ma urodzonych dobrych mówców
Każdy może doskonale przemawiać. Wystarczy poznać swoje mocne strony, być pewnym siebie i znać zasady dobrych przemówień. Pomogą w tym bardzo modne ostatnio szkolenia z autoprezentacji
Firma szkoleniowa Berndson w zeszłym roku otrzymała Złoty Laur Klienta 2008 w kategorii szkolenia biznesowe. Firma oferuje m.in. szkolenia z autoprezentacji. – Naszym uczestnikom pomagamy odnaleźć własny styl wypowiedzi i zachowania w trakcie wystąpień publicznych. To umiejętności i wiedza, których nie daje żadna szkoła czy uniwersytet – mówi Dominika Maciołek z Berndsona. Dobra autoprezentacja to kontrolowany luz w zachowaniu, swoboda wypowiedzi, szczypta humoru. Liczy się też odpowiedni ubiór, nienaganne maniery i savoir-vivre.
– Autoprezentacja polega na prezentowaniu spójnego wizerunku – uważa Joanna Zawadzka, specjalistka ds. PR z Agencji Sedno. – Spójny wizerunek osiągamy wtedy, kiedy informacje, które wysyłamy (poprzez nasz ubiór, sposób wysławiania się, mowę ciała, ton głosu i w końcu treść naszych wypowiedzi), współgrają ze sobą. Na przykład poirytowany sprzedawca musi uważać, by swoich negatywnych emocji nie zdradzać w kontakcie z klientem. Ten przecież...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta