Jak upadają gwiazdy i marki
Można gwałtownie zbankrutować lub pauperyzować się powoli, produkując coraz tańsze wyroby. W każdym razie, w modzie zawsze umiera się młodo
Billboardy reklamujące perfumy Avon Christiana Lacroix‚ które ostatnio pojawiły się w Warszawie‚ zaniepokoiły mnie. Lacroix w Avonie? Czyżby to koniec kariery Francuza‚ członka elitarnej grupy haute couture? Projektanci tacy jak on na ogół dbają‚ żeby ich nazwiska wymieniano wyłącznie w najelegantszym kontekście‚ sklep mieścił się na najlepszej ulicy‚ reklamy znajdowały się na pierwszych stronach „Vogue’a”‚ a ceny były czterocyfrowe (w euro oczywiście). W tej sytuacji skojarzenie z Avonem‚ firmą popularną‚ można by uznać za deklasację. Ale w ciężkich czasach każdy orze jak może‚ a perfumy trzeba sprzedawać‚ choćby tanio. Z haute couture nikt nie wyżyje‚ przeciwnie – trzeba do niej dokładać, i to sporo.
Odloty Arkadiusa
Jestem dziennikarką mody od 19 lat i obserwowałam wielkość i upadek niejednej marki. Szukając niedaleko – parę lat temu byliśmy świadkami sztucznie nadmuchanej kariery Arkadiusa. Podkręcał ją magazyn „Viva”‚ chociaż w środowisku mody mówiło się po cichu‚ że Arkadius to wydmuszka. Ale w Polsce, jak pojawi się ktoś z Londynu‚ to już wystarczy jako legitymacja wielkości. Jednak‚ gdy po paru miesiącach entuzjastycznych recenzji w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta