Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak mieć zyski w środku kryzysu

05 marca 2009 | Ekonomia | Danuta Walewska
Paolo Pinifarina, projektant aut, i prezes Tata Motors Ratan Tata przed nowym modelem auta z Indii – Tata Prima
źródło: REUTERS
Paolo Pinifarina, projektant aut, i prezes Tata Motors Ratan Tata przed nowym modelem auta z Indii – Tata Prima

Kilku producentów aut ma szanse na dobre wyniki. Fiat, BMW, Volkswagen i Daimler korzystają z tego, że nie czekały z cięciem kosztów

Kiedy rok temu niemiecki BMW ogłaszał wyniki – które pozytywnie zaskoczyły analityków – prezes koncernu nieoczekiwanie zapowiedział ostre cięcie kosztów, w tym również zatrudnienia. W środowisku wtedy zawrzało, ale mówiono, że mądra firma tak właśnie postępuje. Tnie koszty, kiedy jest najlepiej, a nie wówczas, gdy ma nóż na gardle.

Podobnie robiły Fiat, Daimler i Volkswagen oraz europejski Ford. Teraz te cztery koncerny nie tylko spodziewają się zysku za rok 2008, ale też mają sporą szansę, by dodatni wynik utrzymać też w 2009...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8259

Spis treści
Zamów abonament