Robota dla szpiega
W niedzielę zaczyna się 60. sezon. Najstarsi kibice nie pamiętają tylu kontrowersji towarzyszących przygotowaniom do walki o mistrzowskie tytuły
Wśród najważniejszych pytań stawianych w czasie zimowych przygotowań próżno szukać tych pozornie najbardziej oczywistych: czy Lewis Hamilton obroni mistrzostwo, czy Ferrari tym razem okaże się szybsze, czy dawny mistrz Fernando Alonso po wspaniałej końcówce sezonu 2009 powróci na stałe do czołówki, czy Robert Kubica zrealizuje plan BMW Sauber i będzie do końca walczył o tytuł?
Zamiast tego zastanawiano się, czy zmieniony zostanie system przyznawania mistrzowskiego tytułu wśród kierowców, kto będzie jeździł z numerem 3 (w listopadzie zeszłego roku ten numer przyznano Kimiemu Raikkonenowi, w poniedziałek otrzymał go Felipe Massa jako wyżej sklasyfikowany kierowca Ferrari w zeszłym sezonie).
Nowe ograniczenia w konstrukcji samochodów to więcej pracy dla kreatywnych projektantów oraz podglądaczy
Najlepsze czasy w ostatnich sesjach testowych osiągały samochody Brawn GP – zespołu, który miesiąc temu jeszcze nie istniał – a samochody trzech ekip mogą zostać oprotestowane w Melbourne.
Budowa od zera
Kierowcy zeszli podczas zimowych przygotowań na plan dalszy, bo w regulaminie technicznym wprowadzono tak wiele zmian, że projektanci każdej ekipy zaczynali budowę samochodu praktycznie od zera. Co roku każda ekipa przygotowuje nową wersję pojazdu, ale z reguły są to konstrukcje przynajmniej w pewnym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta