Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Zwycięzcy podniosą ceny

26 marca 2009 | Logistyka Transport Spedycja
autor zdjęcia: Robert Przybylski
źródło: Fotorzepa
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Nowoczesny tabor jest przepustką do przyszłości. Firmy, które szybko opanują efektywne zarządzanie nim, przetrwają kryzys i zgarną nagrodę w postaci wyższych stawek, gdy popyt się odrodzi

Szef przewozów morskich i lotniczych w niemieckim oddziale M&M Harald Mazarin maluje czarny obraz branży. – W portach Morza Północnego przeładunki kontenerów spadły o 15 – 20 procent, a stawki nawet o 80 procent! Armatorzy mający także przewozy masowe do niedawna zarabiali na nich, ale opłata za dzień czarteru zmalała z 30 tys. do 8 – 9 tys. dol. za dobę – wymienia Mazarin. Przyznaje, że trudno się dziwić, że pod koniec ub.r. Maersk tracił 12 – 15 mln dol. tygodniowo. Branża nie wyklucza bankructw, które już pojawiły się w Singapurze. Zastój panuje także w europejskich przewozach lotniczych. Stawki w tym transporcie spadły od września 2008 r. do stycznia 2009 o 40 proc.

Jedna trzecia niemieckich przewoźników postawiła samochody pod płotem. Także polskie floty miały wyraźnie mniej pracy w pierwszych dwóch miesiącach tego roku. Dla firm złą wiadomością była również podwyżka niemieckiego myta. Dla samochodów z najnowszymi silnikami Euro 5 cena...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Brak okładki

Wydanie: 8277

Spis treści

Ekonomia

Abonament na bezpieczeństwo
Akcje gwałtownie w górę
Bank of America chce oddać rządowe fundusze
Bankierzy na Wyspach nie mogą spać spokojnie
Bartimpex walczy o gazociąg
Belfer i bankowiec
Cytat dnia
Dramatyczne załamanie japońskiego eksportu
Dwie Polski ministra Grabarczyka
Euforia zakupów na giełdzie
Getin i Noble na sprzedaż czy nie?
Gorsza ocena i problemy dostawców
Górnicy głosują za strajkiem
KNF ostrzega
Kalendarium gospodarcze
Krach zawitał na rynek serwerów
Kreml przygotowuje się do gospodarczej burzy
Kryzysowe premiery
Lasy chcą kopać zamiast sadzić
Liczba dnia - 5 procent spadnie PKB Węgier
Luka budżetowa skoczy w kwietniu do 16 mld zł
MFW ratuje Rumunię
Moc jest niezbędna, byleby była zielona
Nowy program kupię za darmo
O wyższości cukru z cukru
PKM Duda może nadal naprawiać swoje finanse
PTE w dobrej kondycji
Petersburg za fasadą spokoju
Polowanie na programistów
Polska w sieci coraz słabsza
Polska wchodzi w recesję?
Polski cukier z Karaibów
Polski problem z koksem
Porty dają pieniądze, chcąc przyciągnąć przewoźników
Powrót ustawy Glassa-Steagalla
Przybyło pracodawców
Przyszłość firm zależy od analizy informacji
Rada do walki z kryzysem
Recepta na kryzys
Rosja będzie kupować diamenty, by ratować koncern Alrosa
Sylwester Cacek inwestuje w Sfinksa
Tańsze meble mają uratować eksport
Trudno zarobić na Internecie
W Stanach Zjednoczonych skurczy się rynek handlowy
W skrócie
WiMAX przegrał bitwę z sieciami kolejnej generacji
Wzrosną długi miast
Właściciel sieci Zara poprawia wyniki
Złoty w górę, obligacje tańsze
Zamów abonament