Trudno zarobić na Internecie
Dostęp do Internetu przestał tanieć. Jego dostawcy muszą szukać nisz, bo większość firm ma już dostęp do sieci.
– Nasycenie usługami internetowymi w polskich firmach jest bliskie 100 proc. Klientów można już tylko odbierać konkurencji. Telefonia stacjonarna to usługa w regresie. Branża telekomunikacyjna może szukać nowych źródeł przychodu tylko w sferze szeroko pojętych usług informatycznych – mówi Piotr Osiadacz, dyrektor ds. strategii Crowley Data Poland.
Spółka, której gros przychodów zapewnia usługa dostęp do Internetu, może się cieszyć tylko z jednego – przestały spadać ceny. Przez ostatnie kilka lat jeden megabit przepustowości łącza dla firmy taniał po kilkaset złotych rocznie. W ubiegłym roku zatrzymała się na poziomie 600 – 850 zł za megabit i dalej spadać nie chce. Operatorom nie opłaca się już obniżać cen, skoro nie przynosi to wzrostu liczby klientów. Do wyjątków należy Telekomunikacja Polska, która dzięki największej sieci telekomunikacyjnej w kraju wciąż potrafi znaleźć nowych klientów.
– W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży usług internetowych dla mikrofirm, małych i średnich firm wzrosły o 20 proc. – mówi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta