Właściciel sieci Zara poprawia wyniki
Hiszpański koncern zwiększył sprzedaż o 10 proc., jednak tnie plan inwestycji
Największy w Europie sprzedawca odzieży osiągnął w 2008 r. 10,41 mld euro przychodów oraz 1,25 mld euro zysku netto, który pozostał na poziomie wyniku z 2007 r.
Po ogłoszeniu raportu rocznego akcje koncernu zyskiwały w ciągu dnia nawet ponad 4 proc. Mimo, że analitycy dla całej branży odzieżowej spodziewają się trudnego roku, Inditex z optymizmem patrzy w przyszłość i dalej się rozwija. Jego sieć ponad 4,2 tys. sklepów takich marek jak Bershka, Pull & Bear czy Massimo Dutti w lutym zanotowała wzrost sprzedaży o 9 proc. – Nie musieliśmy też dramatycznie obniżać cen – podkreśla Pablo Isla, prezes Inditeksu.
Plany zostały jednak zredukowane. W tym roku firma zamierza otworzyć do 450 sklepów, wobec 573 w 2008 r. Tegoroczny budżet inwestycyjny zostanie zmniejszony do ok. 600 mln euro z 937 mln euro w 2008 r. Inditex działa już w ponad 70 krajach. W Polsce ma 64 sklepy, z czego 20 Zary.