Powodzenie oferty w rękach drobnych ciułaczy
Prywatyzacja Deutsche Telekom AG
Powodzenie oferty w rękach drobnych ciułaczy
Mimo olbrzymiego zainteresowania inwestorów instytucjonalnych, powodzenie sprzedaży akcji niemieckiego giganta telekomunikacyjnego -- Deutsche Telekom AG (DT) -- leży w rękach, a właściwie w portfelach drobnych inwestorów. Stąd właśnie do nich skierowana jest trwająca już od kilku dni kampania, by swe oszczędności zamienili w listopadzie br. na akcje giganta.
Nie od dziś wiadomo, że powodzenie wielkich publicznych ofert zależy od masowego udziału w nich drobnych inwestorów. Modelowym przykładem są prywatyzacje państwowych firm przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, gdzie dzięki kampanii informacyjnej i reklamowej do zakupu akcji prywatyzowanych przedsiębiorstw przekonano drobnych ciułaczy.
Analitycy obawiają się, że w przypadku prywatyzacji DT organizatorzy emisji będą mieli twardy orzech do zgryzienia, gdyż Niemcy znani są ze swego konserwatywnego podejścia do akcji. Jednocześnie analitycy twierdzą, że sukces prywatyzacji możliwy jest tylko wtedy, gdy uda się zachęcić drobnych ciułaczy.
Oczekuje się, że kapitalizacja DT wynosi 75 mld marek, wartość oferowanych akcji będzie sześć razy większa niż największa do tej pory oferta przeprowadzona w Niemczech i dwa razy większa niż łączna wartość publicznych ofert w 1995 r.
Analitycy oceniają, że wartość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta