Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cybertożsamość. On to ona, ona to on

24 czerwca 2009 | Styl życia | Anna Kalocińska
autor zdjęcia: Tomasz Wawer
źródło: Rzeczpospolita

Na forach i w grach komputerowych kobiety podają się za mężczyzn, a mężczyźni za kobiety. Dlaczego to robią?

– Zjawisko zmiany płci częściej występuje w Internecie niż w rzeczywistości. Nie ma jednak żadnych świadectw wskazujących na to, że odsetek internautów wirtualnie zmieniających płeć jest obecnie większy niż jeszcze dziesięć lat temu – mówi “Rz” Malcolm Parks z Uniwersytetu w Waszyngtonie, autor badań nad gender-switching (wirtualna zmiany płci).

Płciowe eksperymentowanie

Zdaniem Parksa do takiej zmiany najczęściej dochodzi w grach internetowych, gdzie płeć warunkuje i zwiększa możliwości, jakie posiada gracz. Kolejną przyczyną jest ciekawość odmiennej płci – na przykład, kobieta chce doświadczyć, jak to jest być mężczyzną. Inne powody to: zabawa, uniknięcie nieprzyjemnych zachowań (z powodu negatywnego nastawienia rozmówcy do płci), także wyzwanie (na przykład ktoś myśli, że byłoby to dobre dla potwierdzenia jego umiejętności aktorskich).

Najlepiej spojrzeć na to jak na eksperyment, odmianę gry, w której ludzie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8352

Spis treści
Zamów abonament