Śmierć jest lepsza od hańby
Kino irańskie coraz częściej odkrywa nowoczesność. Od piątku na ekranach „Co wiesz o Elly?” Asghara Farhadiego
Irańscy reżyserzy Abbas Kiarostami, Jafar Panahi, Mohsen, Samira i Hana Makhmalbafowie, Merzieh Meshkini, Manijeh Hekmat, Shirin Neshat rejestrują na taśmie filmowej swój świat, który powoli i z wielkim trudem zrzuca okowy tradycji. Symbolem tej drogi do nowoczesności są próby wyzwalania się islamskich kobiet.
Irańczycy pokazują ich trudny los, zarówno w slumsach Teheranu czy Kabulu, jak i w wioskach zagubionych na rozprażonej pustyni. W irańskich filmach coraz wyraźniej czuje się nadchodzące zmiany. W „Kandaharze” Mohsena Makhmalbafa stary...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta