Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gadżety z logo produktów obcych marek to reprezentacja

08 marca 2010 | Dobra firma | Katarzyna Krawiec

Rozdawanie upominków z logo sprzedawanych produktów obcych marek jest elementem reprezentacji. Wydatki na ich nabycie nie są więc kosztami uzyskania przychodu

Tak orzekł NSA 2 lutego 2010 r. (II FSK 1472/08).

Spółka wręcza klientom upominki opatrzone logo marek producentów sprzedawanych przez nią produktów.

We wniosku o interpretację przepisów podatkowych pytała, czy zakup tych upominków jest dla niej kosztem podatkowym. Zdaniem spółki zakup i wręczanie upominków służy zwiększeniu jej przychodów i ma charakter reklamowy.

Organ podatkowy uznał jednak, że wydatki na nabycie gadżetów są elementem reprezentacji i nie mogą być kosztami uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Wręczanie kontrahentom takich prezentów jest reklamą producentów i to ich marki utrwala w świadomości klienta.

Działanie spółki nie przyczynia się więc do rozpowszechniania informacji o firmie. Między wydatkami poniesionymi na nabycie gadżetów a przychodami brak jest więc związku, co wyklucza...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8567

Spis treści
Zamów abonament