Porty lotnicze się zapożyczają
Osiem największych polskich lotnisk zainwestuje do 2015 r. ok. 4,6 mld zł. W tym roku chcą odprawić ponad 20,5 mln podróżnych. To o ponad 1,5 mln osób więcej niż w 2009 roku
Najwięcej, bo ponad 1,3 mld zł, w ciągu najbliższych sześciu lat chce zainwestować warszawski port lotniczy. Na drugimi miejscu pod względem wartości planowanych inwestycji jest krakowski port lotniczy. Zamierza wydać 980 mln zł.
Kontrakty na budowę nowych terminali pasażerskich zostały już praktycznie rozdane. Prace we Wrocławiu i w Łodzi trwają, w Gdańsku mają się rozpocząć w ciągu kilku tygodni. Rozbudowa krakowskiego terminalu międzynarodowego szacowana na ok. 400 mln zł jest w fazie projektowania. Powiększenie budynku służącego do obsługi pasażerów planują też władze poznańskiego lotniska.
Firmy mogą się też ubiegać o zlecenia na budowę płyt postojowych (ok. 100 mln zł we Wrocławiu) czy modernizację dróg startowych (np. Warszawa).
– Planujemy dokończyć budowę Terminalu 2, zmodernizować drogę startową i zintegrować ze sobą stary i nowy terminal – mówi Kamil Wnuk, rzecznik warszawskiego Okęcia. Spółka zarządzająca lotniskiem chce też jeszcze w tym roku rozpocząć budowę kolejnego hotelu. Trwają rozmowy z Marriottem na temat warunków udzielenia licencji i zakresu zaangażowania obu partnerów w przedsięwzięcie. Największą inwestycją stołecznego portu będzie budowa Chopin Airport City, czyli zagospodarowanie 4 hektarów okołolotniskowych gruntów. Trwa obecnie konkurs na koncepcję architektoniczną, zwycięzca ma pracować nad planem zagospodarowania. Plany portu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta