Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prezenty to reprezentacja, a nie reklama

08 marca 2010 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Sprzedawca nie może zaliczyć do kosztów podatkowych wydatków na drobne gadżety z logo producenta towarów, którymi handluje

Tak wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego. Może on zmienić dotychczasową praktykę rozliczania prezentów dla klientów.

Firmy przyzwyczaiły się już do tego, że fiskus akceptuje podział na luksusowe podarunki i drobne upominki. Te pierwsze były wyrzucane z kosztów, drugie można było odliczać. Teraz się okazuje, że kłopoty mogą być też z rozliczeniem zwykłych gadżetów.

Ustawowe ograniczenia

Przypomnijmy, że do kosztów podatkowych nie zalicza się wydatków na reprezentację, można natomiast odliczyć nakłady na działania reklamowe. Niestety, granica między reklamą a reprezentacją jest bardzo cienka. Mówiąc najprościej, reklama to zachwalanie sprzedawanych produktów. Reprezentacją jest zaś stwarzanie i utrwalanie dobrego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8567

Spis treści
Zamów abonament