Prezenty to reprezentacja, a nie reklama
Sprzedawca nie może zaliczyć do kosztów podatkowych wydatków na drobne gadżety z logo producenta towarów, którymi handluje
Tak wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego. Może on zmienić dotychczasową praktykę rozliczania prezentów dla klientów.
Firmy przyzwyczaiły się już do tego, że fiskus akceptuje podział na luksusowe podarunki i drobne upominki. Te pierwsze były wyrzucane z kosztów, drugie można było odliczać. Teraz się okazuje, że kłopoty mogą być też z rozliczeniem zwykłych gadżetów.
Ustawowe ograniczenia
Przypomnijmy, że do kosztów podatkowych nie zalicza się wydatków na reprezentację, można natomiast odliczyć nakłady na działania reklamowe. Niestety, granica między reklamą a reprezentacją jest bardzo cienka. Mówiąc najprościej, reklama to zachwalanie sprzedawanych produktów. Reprezentacją jest zaś stwarzanie i utrwalanie dobrego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta