Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Unijna dyrektywa o lotniczych katastrofach

11 marca 2010 | Ekonomia | Anna Słojewska

Lepszy dostęp do informacji o wypadkach lotniczych i szybsze udostępnianie listy pasażerów – to niektóre propozycje nowelizowanej unijnej dyrektywy

Najgłośniejszym przykładem braku wyczulenia na potrzeby rodziny ofiar była katastrofa Spanair w 1998 roku w Madrycie, gdy potwierdzoną listę pasażerów przewoźnik udostępnił dopiero po pięciu godzinach. Komisja Europejska chce zaproponować, aby maksymalny czas wynosił jedną godzinę.

– Najważniejsze, aby linie lotnicze robiły to tak szybko, jak to możliwe – powiedziała wczoraj Helen Kearns, rzeczniczka KE. Ostatecznie może się okazać, że kompromis zostanie osiągnięty na poziomie dwóch godzin. – Zdaniem przewoźników często wystarczy nawet kilka minut, aby mieć gotową listę – wyjaśnia polski dyplomata biorący udział w dyskusji nad nowym prawem.

Nowelizowana dyrektywa ma też wzmacniać współpracę między państwami członkowskimi. Rodziny ofiar będą miały większe prawa do informacji o postępach w śledztwie. Dziś mają ją przyjąć ministrowie transportu państw UE.

Brak okładki

Wydanie: 8570

Spis treści
Zamów abonament