Wpływy z VAT wzrosną, ale z CIT mogą być niższe
Firmy liczą koszty związane z przyszłoroczną podwyżką podatku
Firmy sygnalizują, że podniesienie VAT oznacza dla nich wiele dodatkowych kosztów – w przypadku największych sieci handlowych nawet 2 – 3 mln zł. – Musimy przeprogramować tysiące kas oraz zmienić dziesiątki tysięcy etykiet w każdym sklepie na półkach. Wszystko 1 stycznia, który jest dniem ustawowo wolnym od pracy, dlatego trzeba będzie pracownikom zapłacić odpowiednio wyższe wynagrodzenie – mówi przedstawiciel jednej z nich.
– Etykiet z cenami na każdej sztuce odzieży zmieniać nie musimy, ale kasy przeprogramować trzeba. W tej chwili jeszcze sprawdzamy, czy będą to mogli zrobić nasi pracownicy w sklepach czy wyspecjalizowane firmy – mówi Dariusz Pachla, wiceprezes LPP, sprzedającej marki Reserved czy House.
Styczeń pełen niewiadomych
– Przyszłoroczna podwyżka VAT z 22 do 23 proc. na pewno...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta