Biznes daje zarobić hotelarzom
Turystyka biznesowa to najbardziej lukratywna gałąź tej branży – zgodzili się uczestnicy debaty „Rz”
Przeciętne dzienne wydatki osób podróżujących do Polski w interesach wyniosły w 2009 r. ok. 355 dol. To co prawda dużo mniej niż w roku 2008, gdy sięgały 590 dol., ale i tak znacznie więcej w porównaniu z np. turystyką młodzieżową. – Udział podróży służbowych we wszystkich przyjazdach turystów w 2009 r. wyniósł ok. 27 proc., a turyści biznesowi wydali w Polsce 1,3 mld dol. – mówił w trakcie dyskusji w redakcji „Rz” prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. To mniej niż przed rokiem, ale zrekompensował to wyższy kurs dolara.
Duże miasta, które od lat przyciągają turystów biznesowych, mogą być z ubiegłego roku zadowolone. – Jeśli porównamy działalność Poznańskiego Centrum Kongresowego, to w roku 2009 mieliśmy więcej wydarzeń niż rok wcześniej. Wzrosła liczba uczestników, o blisko 20 proc. zwiększyły się przychody – wylicza wiceprezydent Poznania Tomasz Kayser. W rezultacie okazuje się, że dla największego organizatora turystyki biznesowej w stolicy Wielkopolski rok ubiegły mimo kryzysu był okresem całkiem przyzwoitego wzrostu.
Gorzej z hotelarzami. W ubiegłym roku duża część hoteli w Polsce przynosiła straty, ponieważ spadek obłożenia doprowadził do znacznych obniżek cen. Ale zdaniem prezesa Izby Gospodarczej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta