Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Biznes daje zarobić hotelarzom

22 listopada 2010 | Ekonomia | Adam Woźniak
Najważniejsza dla rozwoju turystyki biznesowej w Polsce jest rozbudowa infrastruktury: lotnisk i sieci dróg – twierdzili uczestnicy debaty w „Rzeczpospolitej”
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Najważniejsza dla rozwoju turystyki biznesowej w Polsce jest rozbudowa infrastruktury: lotnisk i sieci dróg – twierdzili uczestnicy debaty w „Rzeczpospolitej”
Wyjazdy służbowe są krótsze. Turyści biznesowi zwykle spędzają w hotelu jedną noc - Krzysztof Łopaciński, szef Instytutu Turystyki
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Wyjazdy służbowe są krótsze. Turyści biznesowi zwykle spędzają w hotelu jedną noc - Krzysztof Łopaciński, szef Instytutu Turystyki
Dopiero od niedawna mówi się, że prezydencja Polski w UE jest szansą na promocję kraju - Maciej Grelowski, Business Centre Club
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Dopiero od niedawna mówi się, że prezydencja Polski w UE jest szansą na promocję kraju - Maciej Grelowski, Business Centre Club
Turyści biznesowi wydali w Polsce  w ubiegłym roku około 1,3 mld dol. - Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Turyści biznesowi wydali w Polsce w ubiegłym roku około 1,3 mld dol. - Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej
Duże międzynarodowe imprezy trzeba zdobywać dzięki działaniom politycznym - Tomasz Kayser, wiceprezydent PoznaniA
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Duże międzynarodowe imprezy trzeba zdobywać dzięki działaniom politycznym - Tomasz Kayser, wiceprezydent PoznaniA
Turystyka biznesowa daje nam największe perspektywy - Aleksander Pietyra, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Turystyka biznesowa daje nam największe perspektywy - Aleksander Pietyra, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego

Turystyka biznesowa to najbardziej lukratywna gałąź tej branży – zgodzili się uczestnicy debaty „Rz”

Przeciętne dzienne wydatki osób podróżujących do Polski w interesach wyniosły w 2009 r. ok. 355 dol. To co prawda dużo mniej niż w roku 2008, gdy sięgały 590 dol., ale i tak znacznie więcej w porównaniu z np. turystyką młodzieżową. – Udział podróży służbowych we wszystkich przyjazdach turystów w 2009 r. wyniósł ok. 27 proc., a turyści biznesowi wydali w Polsce 1,3 mld dol. – mówił w trakcie dyskusji w redakcji „Rz” prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. To mniej niż przed rokiem, ale zrekompensował to wyższy kurs dolara.

Duże miasta, które od lat przyciągają turystów biznesowych, mogą być z ubiegłego roku zadowolone. – Jeśli porównamy działalność Poznańskiego Centrum Kongresowego, to w roku 2009 mieliśmy więcej wydarzeń niż rok wcześniej. Wzrosła liczba uczestników, o blisko 20 proc. zwiększyły się przychody – wylicza wiceprezydent Poznania Tomasz Kayser. W rezultacie okazuje się, że dla największego organizatora turystyki biznesowej w stolicy Wielkopolski rok ubiegły mimo kryzysu był okresem całkiem przyzwoitego wzrostu.

Gorzej z hotelarzami. W ubiegłym roku duża część hoteli w Polsce przynosiła straty, ponieważ spadek obłożenia doprowadził do znacznych obniżek cen. Ale zdaniem prezesa Izby Gospodarczej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8783

Spis treści

Motoryzacja

Zamów abonament