Podróżni zapłacą za szybkie pociągi?
We wtorek rząd ma zadecydować, na jaką kwotę podpisze dziesięcioletnią umowę z PKP InterCity. Bez niej przewoźnik nie może kupić szybkich pociągów. Spór toczy się o 60 mln zł rocznie
PKP InterCity ma na zakup szybkich pociągów zarezerwowane ok. 800 mln zł unijnych dotacji. Kolejne 800 mln zł wkładu własnego ma pochodzić z kredytu udzielonego przez Europejski Bank Inwestycyjny. Ten wsparcia udzieli, pod warunkiem że otrzyma zabezpieczenie – umowę spółki z rządem na obsługę tras, po których nowe pociągi będą kursować. I tu sytuacja się komplikuje.
– By dopiąć finansowanie, umowa musi opiewać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta