Potęga subsydiów
Podczas kursów zorganizowanych w Warszawie w 1917 roku przez Polskie Towarzystwo Żeglugi Napowietrznej inż. Zygmunt Dekler zakończył jeden z wykładów słowami: „Może bliska jest chwila, kiedy szwajcar na dworcu lotniczym w Warszawie donośnym głosem oznajmi: sterowiec do Berlina, Paryża, Londynu, Rzymu i Konstantynopola odleci za 5 minut? Kto wie? Przy tak szybkim rozwoju lotnictwa może tej ciekawej chwili dożyjemy wkrótce”.
Lotnictwo pasażerskie w Polsce rozwijało się od 1921 r. Powstanie LOT w 1928 r. było momentem przełomowym. W latach 1928 – 1938 długość obsługiwanych tras wzrosła dwukrotnie do ponad 6,3 tys. km, a połączenia międzynarodowe wydłużyły się w tym okresie siedmiokrotnie, do 4,4 tys. km. Przewozy pasażerów i ładunków wzrosły pięciokrotnie, do 35,4 tys. osób i tysiąca ton w 1938 roku.
Narodowy przewoźnik obniżył w kryzysie ceny przelotów w obie strony do poziomu biletu kolejowego drugiej klasy. Od grudnia 1934 roku lot z Warszawy do Lwowa i z powrotem kosztował 67,5 zł, do Krakowa 52,5 zł, do Poznania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta