Firma musi usunąć z systemu adres poczty elektronicznej byłego pracownika
Przedsiębiorca nie może na swojej stronie internetowej udostępniać danych osób, których już nie zatrudnia
- Od trzech miesięcy nie jestem już pracownikiem firmy X. Ostatnio, zupełnie przypadkowo, odkryłem, że w dalszym ciągu aktywny jest adres poczty elektronicznej, którym posługiwałem się służbowo (składający się z mojego imienia, nazwiska i nazwy firmy).
Czy takie działanie mojego byłego pracodawcy jest uprawnione? – pyta czytelnik.
W świetle przepisów ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (DzU z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.) o legalności przetwarzania danych osobowych można mówić wówczas, gdy zachodzi jedna z przesłanek określonych w art. 23 ust. 1. I tak jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta