Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firma musi usunąć z systemu adres poczty elektronicznej byłego pracownika

05 stycznia 2011 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Przedsiębiorca nie może na swojej stronie internetowej udostępniać danych osób, których już nie zatrudnia

- Od trzech miesięcy nie jestem już pracownikiem firmy X. Ostatnio, zupełnie przypadkowo, odkryłem, że w dalszym ciągu aktywny jest adres poczty elektronicznej, którym posługiwałem się służbowo (składający się z mojego imienia, nazwiska i nazwy firmy).

Czy takie działanie mojego byłego pracodawcy jest uprawnione? – pyta czytelnik.

W świetle przepisów ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (DzU z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.) o legalności przetwarzania danych osobowych można mówić wówczas, gdy zachodzi jedna z przesłanek określonych w art. 23 ust. 1. I tak jest...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8819

Spis treści
Zamów abonament