Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sklep, który zwraca VAT turystom, musi starannie analizować przedstawiane przez nich druki

05 stycznia 2011 | Prawo i praktyka | Aneta Szwęch

Firma oddająca VAT podróżnym może zastosować stawkę zero proc., tylko jeśli nie ma wątpliwości, że towary upuściły Unię Europejską

Jeśli nie jest pewna, że dokumenty to potwierdzające są autentyczne, powinna zweryfikować je w urzędzie celnym.

- Jesteśmy firmą uprawnioną do zwrotu podatku VAT w systemie tax free. Sprzedaliśmy osobie fizycznej spoza Unii Europejskiej towar, w stosunku do którego podróżnemu przysługuje zwrot VAT zawarty w jego cenie.

Mamy jednak wątpliwości związane z autentycznością stempli i podpisów celnych na imiennym dokumencie „zwrot VAT dla podróżnych” (tax free for tourists), który dostarczył nam zagraniczny kupujący. Czy nasza firma jest zobowiązana do sprawdzenia ich autentyczności przed zwrotem podatku? – pyta czytelnik.

Zasady zwrotu VAT osobie fizycznej niemającej stałego miejsca zamieszkania na terytorium Wspólnoty (dalej: podróżnemu) określają art. 126 – 130 ustawy o VAT. Sprzedawca uprawniony do zwrotu w tym systemie ma prawo do opodatkowania dostawy towaru, w stosunku do której oddał VAT podróżnemu według stawki 0 proc.

Jak wynika z art. 129 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT, warunkiem zastosowania tej stawki jest otrzymanie imiennego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8819

Spis treści
Zamów abonament