Jak zarobić na konflikcie
Strefa zdemilitaryzowana między Koreami to nowe źródło dochodów dla firm z Południa
„Spragniony? Napij się wody DMZ” – głosi slogan reklamowy jednej z południowokoreańskich firm, które postanowiły zarobić na rosnącym zainteresowaniu strefą zdemilitaryzowaną (DMZ). To pas terytorium rozciągający się między Koreą Południową a Koreą Północną – krajami, które formalnie wciąż są w stanie wojny.
Firma twierdzi, że rozpoczęła sprzedaż wody, by... zmienić wizerunek strefy, która wciąż kojarzy się przede wszystkim z zimną wojną. „Krystalicznie czysta woda” ma zaś zwrócić uwagę na „unikalny, nieskażony ekosystem” pasa ziemi niczyjej, będący ubocznym skutkiem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta