Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tygrysy idą do biznesu

28 stycznia 2011 | Eko+ | Beata Drewnowska
FOT. ALEX KUHN
źródło: Forum
FOT. ALEX KUHN
Oscar De la Hoya - bokser, balladzista, milioner
źródło: AP
Oscar De la Hoya - bokser, balladzista, milioner
Czesław Lang potrafi zorganizować wyścig z budżetem liczącym 3 mln euro (fot. Kuba Wolniak)
źródło: Archiwum
Czesław Lang potrafi zorganizować wyścig z budżetem liczącym 3 mln euro (fot. Kuba Wolniak)
Wojciech Fibak  przyznaje, że obrazy to hobby. Pieniądze są z nieruchomości
autor zdjęcia: BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI
źródło: Fotorzepa
Wojciech Fibak przyznaje, że obrazy to hobby. Pieniądze są z nieruchomości
Krzysztof Tryliński jako młody reprezentant Polski w szczypiorniaku nie przypuszczał, że zostanie królem wódki
autor zdjęcia: Małgorzata Pstrągowska
źródło: Fotorzepa
Krzysztof Tryliński jako młody reprezentant Polski w szczypiorniaku nie przypuszczał, że zostanie królem wódki
Mateusz Kusznierewicz  twierdzi, że nie czuje potrzeby  posiadania wielkich pieniędzy
autor zdjęcia: BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI
źródło: Fotorzepa
Mateusz Kusznierewicz twierdzi, że nie czuje potrzeby posiadania wielkich pieniędzy
Ebi Smolarek chciał zarabiać na hotelach.  Ale plany pozostały  na papierze
autor zdjęcia: Marian Zubrzycki
źródło: Fotorzepa
Ebi Smolarek chciał zarabiać na hotelach. Ale plany pozostały na papierze

Sportowcy są wierni olimpijskiemu hasłu „szybciej, wyżej, silniej” nie tylko na boisku i bieżni. Skutecznie wprowadzają je w życie, inwestując także we własne firmy

Beata Drewnowska

Dariuszowi Michalczewskiemu o tigerze nie pozwala zapomnieć nawet dzwonek telefonu komórkowego. Za każdym razem, gdy ktoś wykręca jego numer, słyszy piosenkę „Eye of the tiger”, znaną z filmów o bokserze Rockym Balboa. Ostatnio częściej niż zwykle dzwonią do niego prawnicy. Wynajął ich, aby pomogli mu wygrać wojnę z należącą do Wiesława Włodarskiego firmą FoodCare. Obaj walczą o prawa do Tiger Energy Drink, najpopularniejszego w Polsce napoju energetycznego. Michalczewski nie kryje emocji, gdy opowiada o sporze.

– Na wartość znaku Tiger zapracowałem w trakcie całej kariery, odnosząc sukcesy na ringu. Ryzykowałem zdrowie, a czasami życie – burzy się bokser.

Dlatego Tiger jest dla niego bezcenny.

FoodCare wie swoje: sława Michalczewskiego na ringu nie wystarczyłaby do pokonania Red Bulla. Potrzebne były pieniądze. Firma Włodarskiego zainwestowała w wypromowanie napoju 300 mln zł.

Drogi Michalczewskiego i Włodarskiego rozeszły się pod koniec 2010 roku. Bokser po siedmiu latach zerwał umowę z FoodCare, bo ten przestał płacić mu za licencję.  Na nowego partnera wybrał grupę Maspex. Ta czołowa firma spożywcza w Europie Środkowo-Wschodniej bardzo szybko wypuściła na rynek swoją wersję Tigera.

Były bokser, którego jednym z guru biznesowych jest Zygmunt Solorz-Żak, rozpoznawalność znaku Tiger próbuje wykorzystać nie tylko na rynku napojów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8838

Spis treści
Zamów abonament