Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Starcie z japońskimi markami

28 stycznia 2011 | Ekonomia | Adam Woźniak
Rajd Dakar jest także konfrontacją firm motocyklowych.  Na zdjęciu Jordi Viladoms z drużyny Yamahy
źródło: AP
Rajd Dakar jest także konfrontacją firm motocyklowych. Na zdjęciu Jordi Viladoms z drużyny Yamahy

Sprzedaż Yamahy, Hondy i Kawasaki w 2010 roku mocno spadła. BMW i Harleya-Davidsona – wzrosła

Importerzy europejskich marek motocykli nie muszą narzekać na kryzys. Przy ogólnym spadku popytu takie marki, jak BMW czy Triumph, znacznie zwiększyły na polskim rynku swoją sprzedaż. Jeszcze lepiej powiodło się amerykańskiej legendzie jednośladów – Harleyowi-Davidsonowi. Inaczej marki japońskie: mimo największej sprzedaży odnotowały w 2010 roku głębokie spadki. I nic nie wskazuje, by sytuacja miała się w najbliższym czasie odwrócić.

134,6 tys.jednośladów zarejestrowano w Polsce w 2010 roku

Z podsumowań sporządzonych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) wynika, że największe powody do zadowolenia może mieć importer harleya. W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 419 tych maszyn. To blisko o połowę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8838

Spis treści
Zamów abonament