Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Można zostać właścicielem lotniska

30 maja 2012 | Prawo i praktyka | Grzegorz Byszewski
źródło: Rzeczpospolita

Otrzymanie promesy zezwolenia na zarządzanie terenem przeznaczonym na wykonywanie startów i lądowań samolotów pozwala na zmniejszenie ryzyka inwestycyjnego

Lotnictwo w Polsce przeżywa rozkwit. Coraz więcej osób, nie tylko zamożnych, posiada licencję pilota. Coraz chętniej też podróżuje się samolotami, w tym także małymi cywilnymi statkami powietrznymi.

Wraz z rosnącą popularnością lotnictwa powinna zwiększać się liczba lotnisk, gdyż to one warunkują precyzyjne dotarcie do oczekiwanego celu. Tak więc muszą się one rozwijać harmonijnie wraz ze wzrostem liczby maszyn w powietrzu.

Działalność gospodarcza polegająca na budowie lotniska jest dość skomplikowana i wymaga uzyskania szeregu zezwoleń i spełnienia wielu wymogów. Zarządca lotniska ma obowiązek posiadać stosowne zezwolenie udzielane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (dalej Urząd). Czynności zarządcy są regulowane w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Szczegółowe zasady i wymogi dotyczące lotnisk określa ustawa z 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze.

Jaka definicja

Zgodnie z ustawą lotnisko to „wydzielony obszar na lądzie, wodzie lub innej powierzchni w całości lub w części przeznaczony do wykonywania startów, lądowań i naziemnego lub nawodnego ruchu statków powietrznych, wraz ze znajdującymi się w jego granicach obiektami i urządzeniami budowlanymi o charakterze trwałym, wpisany do rejestru lotnisk”.

Zdefiniowane są też różne rodzaje lotnisk. Wyróżniamy przede wszystkim lotniska publiczne i niepubliczne....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9245

Wydanie: 9245

Spis treści

Prawo i praktyka

Były kartowicz bez prawa do stawki liniowej
Błędy w postępowaniu dowodowym kosztowne dla fiskusa
Czy przewlekła choroba może być usprawiedliwieniem
Fiskus też popełnia błędy
Gdy nie było wezwania do usunięcia braków formalnych
Gdy organ zapomni zawiesić
Gdy podatnik źle zaadresował pismo
Jak posługiwać się ogólnymi warunkami umowy w międzynarodowym obrocie
Jak są opodatkowane usługi taksówkowe
Kiedy fiskus ma prawo zakwestionować cenę z aktu notarialnego
Kiedy zamawiający ma większą swobodę w decydowaniu
Księga podatkowa może stracić status dowodu
Można zgłosić własnych świadków
Można zostać właścicielem lotniska
Negują podpis, a często nie mają racji
Nie jest łatwo odzyskać stracony termin
Nie każda wiadomość jawna
Niedostarczenie dokumentów może być pretekstem
Niepełną pensję czasem trzeba wyrównać
Niezałatwienie sprawy o czasie to nie tylko kłopot podatnika
O losach auta lepiej zdecydować przed zakończeniem leasingu
Opinia biegłego rzeczoznawcy to nie dowód absolutny
Organ nie uwzględni wniosku o przesłuchanie tysięcy kontrahentów
Podatnicy liczą na sąd cywilny
Pracodawca rekompensuje brak odpowiednich narzędzi i pomieszczeń
Przy interpretacji postanowień kontraktu nietrudno o pomyłkę fiskusa
Schorzenie nie musi być niedawne
Stronę trzeba zawiadomić o oględzinach, czy przesłuchaniu świadków
Umocowanie do działania w imieniu podatnika może budzić wątpliwości
Urzędowy papier ma szczególną moc
Wadliwe pouczenie podstawą do uchylenia decyzji
ZUS musi oddać składki za odległe lata
Za bezprawne zwolnienie szef zapłaci pełną szkodę
Zamów abonament