Ożywienie na polskim rynku wódki raczej tylko chwilowe
O 145 mln zł urosły wydatki Polaków na wódkę w okresie od stycznia do kwietnia 2012 r. Branża obawia się, że w ciągu całego roku jej sprzedaż i tak zmaleje
Ponad 3,4 mld zł wyniosła wartość naszego rynku wódki po czterech pierwszych miesiącach tego roku. Była o ponad 4 proc. większa niż przed rokiem – wynika z najnowszych danych firmy badawczej Nielsen, do których dotarła „Rz". Branża, która przez niemal dwa ostatnie lata boryka się ze skutkami spowolnienia, ma więc powody do zadowolenia. Optymizmem jednak nie tryska.
– Większa sprzedaż w ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku nie przesądza jeszcze o ożywieniu na rynku wódki. Na tegoroczne wyniki branży pozytywny wpływ może mieć wprawdzie Euro 2012, ale w sumie w całym roku popyt na wódkę może spaść o 2 proc. – uważa Grzegorz Chojnacki, przewodniczący rady nadzorczej Polmosu Bielsko-Biała.
Mniejszej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta