Nasze fabryki czekają na nowe auta
Obecny spadek produkcji powinny za dwa – trzy lata zrekompensować nowe modele. Opel już taki dostał, Fiat i VW mają duże szanse, FSO – nadzieję
Już za miesiąc, zgodnie z obietnicą złożoną „Rz", dyrektor generalny Fiata Sergio Marchionne powinien podać nazwę nowego modelu auta, które będzie produkowane w Tychach. Najprawdopodobniej zrobi to 4 lipca w Turynie z okazji premiery prasowej Fiata 500 L produkowanego w serbskim Kragujevcu.
Na razie Fiat świętuje swoje 20-lecie w Polsce. W tym czasie wyprodukował w naszym kraju 6,5 mln samochodów, wśród nich najwięcej pand, ale szybko dogania ją „500". To auto ostatnio otrzymało tytuł „Klasyka przyszłości", przyznawany przez niemiecki magazyn motoryzacyjny „Motor Klassik". Fiat 500 produkowany jest w Tychach od 2007 roku.
Teraz można już tylko spekulować, jaki model Fiat umieści w swojej polskiej fabryce. Wiadomo, że nie będzie to pierwszy wspólnie produkowany model Mazdy, bo to auto wyjedzie z fabryki japońskiego koncernu w Hiroszimie. Może kolejne, mniejsze „japończyki"? Tyle że Mazda dotychczas szczyciła się tym, że produkuje auta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta