Banki są prekursorami
Rozmowa | Marcin Pasternak, dyrektor działu sprzedaży i marketingu, i Jakub Mielczarek, specjalista ds. użyteczności z agencji Janmedia Interactive.
Liczba właścicieli smartfonów w Polsce rośnie z miesiąca na miesiąc i posiadanie takiego urządzenia powoli zaczyna być standardem. Stąd też naturalnym krokiem jest rozwój rozwiązań w kierunku mobilnym i dostosowywanie ich do potrzeb klientów. Jak banki sobie z tym radzą?
M. P.: Jeśli chodzi o polski rynek, banki są prekursorami na rynku mobile i to one wprowadzają nowinki techniczne. Na początku zeszłego roku Janmedia stworzyła raport użyteczności mobilnych aplikacji bankowych, z którego wynika, że tylko 10 z 39 przebadanych przez nas banków miało aplikacje mobilne. W tym momencie ich liczba zwiększyła się dwukrotnie. Pokazuje to, jak ważne dla banków są nowe technologie i jak mocno starają się wychodzić naprzeciw potrzebom swoich klientów.
Zatem jakie nowości proponują nam dziś banki?
M. P.: Na pewno warto zwrócić uwagę na coraz odważniejsze korzystanie polskich banków z Responsive Web Design oraz technologii NFC (Near Field Communication) – czyli komunikacji krótkozasięgowej umożliwiającej m. in. płatności zbliżeniowe za pomocą telefonu. Z kolei Responsive Web Design to płynne projektowanie układów strony, która dostosowuje się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta