Informatyczne wsparcie handlu i usług
W aktualnej sytuacji rynkowej coraz trudniej wyobrazić sobie funkcjonowanie przedsiębiorstwa bez dobrze działającego kanału internetowego. To szczególnie istotne w przedsiębiorstwach handlowych, ale coraz częściej dotyczy też firm usługowych i produkcyjnych.
W Polsce wiele przedsiębiorstw handlowych rozpoczyna działalność poprzez serwisy aukcyjne C2C (głównie Allegro), a dopiero po osiągnięciu określonych obrotów otwiera kolejne elementy kanału internetowego. Popularność serwisów aukcyjnych wśród przedsiębiorstw jest w dużej mierze spowodowana łatwością rozpoczęcia działalności, niskim kosztem wejścia oraz dostępem do dużej liczby odbiorców detalicznych, a także odbiorców hurtowych.
Prowadzenie działalności przedsiębiorstwa przez kanał internetowy można sklasyfikować poprzez kryterium odbiorcy docelowego jako działalność B2B (Business to Business), gdzie odbiorcą jest odbiorca biznesowy oraz B2C (Business to Customer), gdzie odbiorcą jest klient detaliczny. W zależności od miejsca przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw oraz stosowanego podejścia różne są strategie podejmowania działalności w kanale internetowym. – Dla dojrzałego przedsiębiorstwa produkcyjnego czy dystrybutora pierwszym krokiem powinno być otwarcie na B2B, a dla firmy zorientowanej na klienta detalicznego oczywiście B2C – informuje dyrektor handlowy inSolutions S. C. z Zabrza Daniel Molata....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta