Polacy pokochali tanie zakupy
Sieci dyskontowe odpowiadają już za ok. 20 proc. wartości rynku i dalej mocno inwestują w rozwój.
Sieci dyskontowe w Polsce w ostatnich latach zdecydowanie dyktują warunki, jeśli chodzi o poziom cen. Placówki należące do innych formatów skupiają się na dostosowaniu do ich oferty, inwestując w jej rozszerzenie choćby pod markami własnymi.
Dyskonty stały się także w powszechnej opinii gwarantami najniższych cen. Choć nie zawsze jest to prawda i czasami wygrywają z nimi w poszczególnych kategoriach choćby supermarkety czy nawet delikatesy, to jednak w ogólnym odbiorze to właśnie Biedronka, Aldi, Lidl, Kaufland czy Netto są najtańsze. Zakupy w nich robi regularnie 72 proc. Polaków.
Sieci z tego formatu rocznie powiększają się o kilkaset nowych sklepów, a ich udział w handlu spożywczym szacowany jest już na ok. 20 proc. Wszystko wskazuje na to, że jeszcze przynajmniej przez kilka lat będzie rosnąć, ponieważ firmy mocno inwestują w kolejne placówki.
Boom na sklepy
Zdecydowanie najszybciej rozwija się Biedronka należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins. 2012 r. zakończyła z liczbą 2125 sklepów – rok wcześniej było ich 1873. Zgodnie z wczorajszym komunikatem plan na 2013 r. zakłada otwarcie kolejnych 290 sklepów oraz dwóch centrów dystrybucyjnych. Inwestycje grupy mogą sięgnąć w Polsce 490 mln euro, co stanowi 70 proc. budżetu Jeronimo Martins na ten rok. W 2012 r. obroty Biedronki w Polsce (liczone...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta