Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy pokochali tanie zakupy

28 lutego 2013 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Nadal głównym kryterium wyboru podczas wizyty w sklepie jest cena. Dlatego nie dziwi  tak duża popularność sieci dyskontowych, które od kilku lat rozwijają się najszybciej.
źródło: Rzeczpospolita
Nadal głównym kryterium wyboru podczas wizyty w sklepie jest cena. Dlatego nie dziwi tak duża popularność sieci dyskontowych, które od kilku lat rozwijają się najszybciej.

Sieci dyskontowe odpowiadają już za ok. 20 proc. wartości rynku i dalej mocno inwestują w rozwój.

Sieci dyskontowe w Polsce w ostatnich latach zdecydowanie dyktują warunki, jeśli chodzi o poziom cen. Placówki należące do innych formatów skupiają się na dostosowaniu do ich oferty, inwestując w jej rozszerzenie choćby pod markami własnymi.

Dyskonty stały się także w powszechnej opinii gwarantami najniższych cen. Choć nie zawsze jest to prawda i czasami wygrywają z nimi w poszczególnych kategoriach choćby supermarkety czy nawet delikatesy, to jednak  w ogólnym odbiorze to właśnie Biedronka, Aldi, Lidl, Kaufland czy Netto są najtańsze. Zakupy w nich robi regularnie 72 proc. Polaków.

Sieci z tego formatu rocznie powiększają się o kilkaset nowych sklepów, a ich udział w handlu spożywczym szacowany jest już na ok. 20 proc. Wszystko wskazuje na to, że jeszcze przynajmniej przez kilka lat będzie rosnąć, ponieważ firmy mocno inwestują w kolejne placówki.

Boom na sklepy

Zdecydowanie najszybciej rozwija się Biedronka należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins. 2012 r. zakończyła z liczbą 2125 sklepów – rok wcześniej było ich 1873. Zgodnie z wczorajszym komunikatem plan na 2013 r. zakłada otwarcie kolejnych 290 sklepów oraz dwóch centrów dystrybucyjnych. Inwestycje grupy mogą sięgnąć w Polsce 490 mln euro, co stanowi 70 proc. budżetu Jeronimo Martins na ten rok. W 2012 r. obroty Biedronki w Polsce (liczone...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9474

Wydanie: 9474

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament