Prąd może być tańszy
Rozmowa | Piotr Ostaszewski, prezes Energia dla firm sp. z o.o.
Rynek energii uwolniony został sześć lat temu. Czy polscy przedsiębiorcy chętnie poszukują nowych ofert?
Piotr Ostaszewski: Polscy przedsiębiorcy są jeszcze mało świadomi faktu, że prąd to wydatek, który można i należy optymalizować. Nie tylko dzięki zminimalizowaniu zużycia, ale przede wszystkim poprzez wybór odpowiedniego sprzedawcy. Statystyki pokazują, że dotąd sprzedawcę zmieniło 74 tys. odbiorców z grup taryfowych A, B i C oraz 91 tys. gospodarstw domowych. To wciąż bardzo mało. Dla porównania, w Polsce funkcjonuje 16,7 mln odbiorców końcowych, z czego 90 proc. stanowią gospodarstwa domowe. Ale pozytywną informacją jest, że już jedna trzecia energii dostarczana jest w ramach zmiany sprzedawcy, mimo że wśród przedsiębiorców panuje przekonanie, że zmiana taka jest wyjątkowo złożona, a procedury długie. Proces zmian na polskim rynku energetycznym został już zapoczątkowany. Mamy w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta