Dobra firma PR na wagę złota
Patrząc z perspektywy kilkudziesięciu lat na polski rynek usług PR, wyraźnie widać zachodzące zmiany.
Norbert Ofmański wiceprezes ZFPR, prezes On Board PR ECCO Network
Początki profesjonalnych usług PR w Polsce sięgają lat 90., kiedy pojęcie konsultanta public relations było całkowicie nieznane przeciętnemu Polakowi. Niejednokrotnie trudno było wytłumaczyć naszym klientom, czym tak naprawdę się zajmujemy i za co pobieramy wynagrodzenie.
Prawdziwy rozkwit branża PR przeżywała w połowie roku 2000, kiedy wiele polskich firm po osiągnięciu stabilnej pozycji rynkowej odkryło znaczenie public relations. Zmieniły się też oczekiwania samych klientów. Obecnie trudno sobie wyobrazić wdrożenie większej zmiany w firmie bez udziału specjalisty PR. Firmy PR stały się integralną częścią np. procesów fuzji i przejęć, przy których proszeni jesteśmy o rekomendowanie strategii komunikacji oraz ocenę, jak decyzje zarządu wpłyną na nastroje pracowników oraz interesariuszy.
Konsultanci PR pełnią funkcję doradców w kształtowaniu wizerunku firmy i jej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta