Worek bez dna
Kolejarze niepokoją się, że dynamika wzrostu przewozów kontenerów w Polsce słabnie. Domagają się obniżenia ceny dostępu do infrastruktury i budowy centrów logistycznych.
Wydaje się, że ulotniła się cała para z przewozów intermodalnych – praca przewozowa w pierwszym kwartale b.r. wzrosła o marne 3,3 proc., a przewozy liczone w TEU o 4,7 proc., gdy branża przyzwyczaiła się do dwucyfrowej dynamiki. Podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu Andrzej Massel wskazuje, że kolejowe przewozy kontenerów w ostatnich ośmiu latach powiększyły się czterokrotnie, do ponad 3 mln TEU w 2012 roku, a państwo wspiera 13 intermodalnych projektów sumą 380 mln zł. Przewozy kontenerów mają też niższą o 25 proc. cenę dostępu do torów od pozostałych przewozów towarowych. Celem państwa jest uzyskanie w 2020 roku 5-6-procentowego udziału intermodalu w przewozach oraz stworzenie 30 terminali, łącznie z już istniejącymi.
Niekonsekwencje postępowania rządu wskazuje zastępca dyrektora ds. naukowo-badawczych Instytutu Logistyki i Magazynowania Stanisław Krzyżaniak. Wyjaśnia, że w projektach zagospodarowania przestrzennego tworzonych przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta