Nie każdy poczęstunek to reprezentacja
Wydatek na usługę gastronomiczną świadczoną w siedzibie podatnika lub poza nią, w ramach działań marketingowych lub reklamowych firmy, dotyczących promocji produktu lub usługi, prowadzonych negocjacji z kontrahentami lub w ramach szkoleń, odpraw dla pracowników oraz podmiotów powiązanych gospodarczo itp., których celem nie jest kształtowanie wizerunku firmy, jest kosztem podatkowym.
We wniosku o interpretację firma zapytała, czy wydatki ponoszone w związku ze spotkaniami z kontrahentami w siedzibie spółki (biurze oraz kantynie) na napoje, słodycze, drobny poczęstunek i posiłki stanowią dla spółki koszty uzyskania przychodów. Jej wątpliwości dotyczyły też kwot przeznaczonych na zakup posiłków w restauracji w związku ze spotkaniami biznesowymi. W ocenie spółki oba rodzaje wydatków są dla niej kosztem uzyskania przychodów.
Fiskus odpowiedział, że kosztem są tylko...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta