Social media to konieczność
Żadna firma usługowa i handlowa nie powinna rezygnować z obecności w mediach społecznościowych.
Od strony technicznej założenie firmy np. fanpage'a na Facebooku to zadanie, które wykona każdy obeznany z Internetem pracownik. Złym pomysłem jest otwarcie go siłami przypadkowo oddelegowanych do tego osób. Nie oznacza to jednak, że – zwłaszcza w mniejszych firmach – działania w mediach społecznościowych musi prowadzić sztab ludzi.
Skala działania
– Wszystko zależy od skali działań – jeżeli są one prowadzone w mniejszym zakresie, wystarczy jedna osoba, która koordynuje działania. Taki jest trend na rynku wśród większych marketerów – coraz częściej zatrudniane są osoby, które zajmują się tylko działaniami w mediach społecznościowych. Zazwyczaj jest to jedna osoba (rzadko zespół), która koordynuje pracę agencji zewnętrznych. Są one odpowiedzialne za: monitoring, działania związane z reakcją na sytuacje kryzysowe, produkcję treści, komunikację w kanałach społecznościowych, badania, współpracę z blogo- sferą, produkcję aplikacji – wylicza Paweł Modzelewski, starszy menedżer w dziale mediów społecznościowych w agencji interaktywnej Next.
Adam Kaliszewski, menedżer ds. strategii cyfrowych w agencji PR Solski Burson-Marsteller, dodaje, że jeśli już przedsiębiorca decyduje się prowadzić działania w mediach społecznościowych własnymi siłami, wskazane jest szkolenie teoretyczne. – Przeprowadzone przez doświadczonego trenera,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta