Inwestycje w szybkie tory
PKP PLK chce na swoje inwestycje na lata 2014–2020 otrzymać 21–25 mld zł unijnych dotacji. To od trzech do siedmiu miliardów złotych więcej niż w latach 2007–2013.
Pierwsze przetargi na realizację inwestycji, które będą współfinansowane z dotacji unijnych przyznanych spółce PKP Polskie Linie Kolejowe na kolejne siedem lat, mają zostać ogłoszone dopiero w przyszłym roku.
– Przetargi będą ogłaszane w zależności od dostępności współfinansowania krajowego – mówi Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP PLK. – Postępowania są gotowe do ogłoszenia od razu, na większą skalę z przetargami ruszymy w 2015 roku – dodaje prezes spółki odpowiedzialnej za budowę i modernizację linii kolejowych.
Niewykluczone że jeszcze w tym roku rozpoczną się postępowania na studia wykonalności, tak by móc rozpocząć ogłaszanie przetargów jak tylko finansowanie obejmujące wkład krajowy zostanie zapewnione.
Większe środki
Jak informuje Remigiusz Paszkiewicz, spółka na swoje inwestycje w nadchodzących latach chce otrzymać jak najwięcej z unijnych dotacji, bo potrzeby sieci są ogromne.
Adam Zdziebło, wiceminister Rozwoju Regionalnego, informuje, że na inwestycje w transport w ramach rządowego programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 wstępnie zarezerwowano ok. 17,6 mld euro. Jeszcze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta