Pułapki w walce o wizerunek
Roli pracowników w kreowaniu opinii o pracodawcy nie da się przecenić. Niewiedza o kierowaniu ich aktywnością może przynieść firmie opłakane skutki.
Agnieszka Gostkowska–Szmyt Magdalena Januszewska
Uśmiechnięte twarze podwładnych na firmowej stronie czy wirtualny spacer po biurze to tylko niektóre sposoby, jakimi firmy kreują swój wizerunek i zachęcają do współpracy potencjalnych pracowników.
Tworzenie wizerunku pracodawcy (ang. Employer Branding; dalej EB) to obecnie jedno z największych wyzwań dla działów HR. Pod tym pojęciem rozumie się zaplanowane działania marketingowe nastawione na kreowanie wizerunku firmy jako pracodawcy o określonych przymiotach, atrakcyjnych dla potencjalnych lub obecnych pracowników. Służą one podkreślaniu wyjątkowości organizacji, promowaniu uznawanych przez nią wartości i odróżnieniu jej od konkurencji.
EB z jednej strony jest powiązany ze sferą wewnątrzorganizacyjną (oferowanymi pracownikom wartościami związanymi z zatrudnieniem w danej firmie), a z drugiej – z wizerunkiem firmy lub jej produktów wobec klientów.
Łazikiem po stronie
Najpopularniejszym narzędziem komunikacji z potencjalnymi pracownikami są korporacyjne strony kariery. Zwykle są one częścią strony firmowej, która zawiera ogólne informacje dotyczące profilu działalności i struktury organizacji oraz produktów. Bardziej nowoczesne strony kariery zaznajamiają także z kulturą organizacji i jej wartościami, benefitami i innymi korzyściami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta