2,1 mld zł na długi PKP zamiast na tory
Transport | W latach 2013-2014 z Funduszu Kolejowego 1 mld zł pójdzie na spłatę długów PKP. By mieć pieniądze na budowę torów PKP PLK wyemituje w tym roku obligacje za 1,5 mld zł.
Agnieszka Stefańska
Fundusz Kolejowy, miał podobnie jak Fundusz Drogowy być rachunkiem do finansowani remontów i budowy torów. Tymczasem w tym roku by pozyskać środki na realizacje inwestycji, PKP PLK sięgnie po środki komercyjne. - Do końca roku wyemitujemy obligacje warte 1,5 mld zł - mówi Paweł Świąder, rzecznik PKP PLK.
Kupowanie swojej spółki
W ostatnich latach największa pozycja po stronie wydatków to kwota przeznaczona na wykup akcji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe od PKP SA. Uzyskane środki PKP przeznacza zaś na spłatę swojego historycznego długu.
Jak mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta