Szybko rosną nowe świątynie konsumpcji
Coraz mniej ludzi odwiedza centra handlowe. Pomimo to, w tym roku może paść rekord budowy nowych obiektów.
piotr mazurkiewicz
Centra handlowe to jeden z symboli nowoczesnej konsumpcji. Od lat 90. zapełniały je tłumy klientów, dlatego otwierano kolejne. Ich liczba przekracza już 400, a ekspansja deweloperów przyspieszyła.
Firma doradcza JLL podaje, że w 2014 r. na rynek trafiło 332 tys. mkw. powierzchni w centrach handlowych, czyli wynik jest o ok. 30 proc. gorszy niż rok wcześniej. Jednak według analityków JLL w 2015 r. podaż może sięgnąć aż 547 tys. mkw., co oznaczałoby wzrost o niemal 65 proc. Nawet z założeniem, że otwarcie niektórych obiektów może się przesunąć na 2016 r., to i tak wynik jest zaskakująco dobry.
Centrum dla każdego
– W Polsce jest obecnie 12,4 mln mkw. nowoczesnych powierzchni handlowych, z czego 8,82 mln mkw....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta