Pożyczyli towar, ale nie stracą korzyści
Fundacja mogła wrzucić w koszty wydatki na papierosy, które zostały zużyte do badania marketingowego w trakcie festiwalu, nawet gdy faktycznie były „odkupione" już po imprezie.
Naczelny Sąd Administracyjny wydał bardzo ciekawe orzeczenie dotyczące prawa do kosztów podatkowych w CIT.
W łódzkiej fundacji zajmującej się sztuką fiskus zakwestionował jedną z pozycji kosztowych. Z akt sprawy wynikało, że fundacja jako współorganizator festiwalu filmowego zawarła umowę ze spółką na umieszczenie scenografii.
Ponadto zapisy kontraktu umożliwiały spółce przeprowadzenie wśród gości imprezy badań marketingowych. Miały polegać na zbieraniu danych w formie ankiet od osób palących. Przy czym nie miały być reklamą ani promocją wyrobów tytoniowych. Wynagrodzenie dla fundacji ustalono...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta