Satysfakcja klienta daje premię
Pracownicy i współpracownicy telekomów są coraz częściej wynagradzani na podstawie ocen wystawianych przez użytkowników.
urszula Zielińska
Jeszcze kilka lat temu nikt w branży telekomunikacyjnej o tym nie myślał. Dziś, gdy o wzrost przychodów jest niezwykle trudno, a konkurencja duża, jakość obsługi klienta nie jest tylko ideą, o której chętnie opowiadają zarządy telekomunikacyjnych firm. Pracownicy i współpracownicy operatorów coraz częściej wynagradzani są także na podstawie ocen, które wystawiają im klienci.
Za skargi po premii
W Orange Polska system premii uwzględniający opinię klientów o jakości obsługi działa od czwartego kwartału 2012 roku i objęci są nim wszyscy pracownicy. Analogiczny system działa także w P4, operatorze sieci Play.
W T-Mobile Polska system wynagrodzeń uzależniony był do tej pory od stopnia realizacji celów korporacyjnych: np. poziomu przychodów. Nowy prezes Adam Sawicki chce to jednak zmienić na przełomie roku i uzależnić wynagrodzenia od satysfakcji klientów. Podobny system funkcjonuje również od tego roku u pierwszego operatora telewizji kablowej – UPC Polska.
W ten sposób firmy motywują pracowników i podwykonawców do dbałości o coraz ważniejszy aspekt ich biznesu. Rośnie bowiem jego znaczenie dla wyników finansowych telekomów. Menedżerowie firm przekonują, że im lepsza jest opinia klientów, tym lepsze są ich wyniki sprzedaży.
Zależność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta