Hotelowa restauracja nie świadczy usług ciągłych
Hotel (podatnik VAT czynny) prowadzi również restaurację, która świadczy usługi gastronomiczne dla gości hotelowych i konsumentów z zewnątrz. Należność za usługi gastronomiczne świadczone gościom hotelowym nie jest pobierana przy każdorazowym korzystaniu z restauracji, lecz jest rozliczana w fakturze lub w paragonie fiskalnym wystawianym na zakończenie pobytu. Na życzenie gościa hotel umawia się z nim, że przez okres dwóch lub więcej dni restauracja będzie mu świadczyła usługi gastronomiczne, za które gość zapłaci z chwilą zakończenia pobytu. Kiedy hotel powinien rozpoznać obowiązek podatkowy z tytułu tak świadczonych usług gastronomicznych? Czy można w tym przypadku ustalać powstanie obowiązku podatkowego tak jak dla usług ciągłych?
Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wykonania usługi (zob. art. 19a ust. 1 ustawy o VAT). Usługę, dla której w związku z jej świadczeniem ustalane są następujące po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta