Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Hotelowa restauracja nie świadczy usług ciągłych

30 grudnia 2015 | Ekspert księgowego

Hotel (podatnik VAT czynny) prowadzi również restaurację, która świadczy usługi gastronomiczne dla gości hotelowych i konsumentów z zewnątrz. Należność za usługi gastronomiczne świadczone gościom hotelowym nie jest pobierana przy każdorazowym korzystaniu z restauracji, lecz jest rozliczana w fakturze lub w paragonie fiskalnym wystawianym na zakończenie pobytu. Na życzenie gościa hotel umawia się z nim, że przez okres dwóch lub więcej dni restauracja będzie mu świadczyła usługi gastronomiczne, za które gość zapłaci z chwilą zakończenia pobytu. Kiedy hotel powinien rozpoznać obowiązek podatkowy z tytułu tak świadczonych usług gastronomicznych? Czy można w tym przypadku ustalać powstanie obowiązku podatkowego tak jak dla usług ciągłych?

Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wykonania usługi (zob. art. 19a ust. 1 ustawy o VAT). Usługę, dla której w związku z jej świadczeniem ustalane są następujące po...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10332

Wydanie: 10332

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament