Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dla niezadowolonych skargi, dla malkontentów bomby miłości

30 grudnia 2015 | Rzecz o prawie | Anna Nowacka-Isaksson
źródło: materiały prasowe

Anna Nowacka-Isaksson ze Sztokholmu

Lekarze pierwszego kontaktu są coraz bardziej niezadowoleni z systemu służby zdrowia w Szwecji. Tylko 19 proc. deklaruje satysfakcję. Kulą u nogi wielu z nich jest biurokracja. Co na to pacjenci?

Według ankiety przeprowadzonej w dziesięciu krajach, w tym w Szwecji, lekarze pracujący w przychodniach poświęcają pacjentowi przeciętnie 24 minuty. I choć np. niemieccy lekarze mają dla pacjenta tylko dziesięć minut, ponad połowa z nich jest zadowolona z czasu, którym dysponuje. Wśród szwedzkich lekarzy satysfakcję wyraża jedynie 41 proc. Mniejsze zadowolenie z czasu dla chorych, którym poświęcają 11 minut, okazują tylko brytyjscy specjaliści.

Zdaniem Związku Lekarzy powodem akceptowania czasu pracy przez niemieckich lekarzy (do których szwedzcy się chętnie porównują jako do wzorca) jest to, że pacjenci odwiedzają przychodnię przeciętnie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10332

Wydanie: 10332

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament